måndag 22 juni 2015

Rapport från dagens träning

Idag var det återsamlat på Kopparvallen när A-laget sparkade igång träningarna på nytt. Två pass klarades av. Den första på förmiddagen med en del fys och den andra med fotbollsdelen under eftermiddagen. 

Själv har jag haft en kortare semester där jag stängt av mer eller mindre fotbollen helt. Det var rätt skönt att ladda batterierna inför det som komma skall.

Jag möttes av glädje som vanligt och en trupp där jag fick se tre nya ansikten på plan. Det handlar om tre spelare som ska provspela med oss under den här veckan. Fakta om spelarna hittar ni i slutet på den här inlägget. 

Det handlar alltså om en mittback och av det jag såg på dagens träning kan jag säga att det är tveksamt om vi skulle värva honom. Det ska sägas att man inte kanske ska bedöma någon efter en träning, men jag måste säga att han såg trög ut. 

Mittfältaren som är på lån från Boca Juniors till AIK såg okej ut och det gjorde även anfallaren som tillhör Brommapojkarna. Alla dessa tre kommer att medverka i U21-matchen mot Gefle imorgon. Återstår att se om någon av dessa herrar kommer att spela för oss under hösten. 

Den fjärde är en högerback som skulle från början vara med mot Gefle imorgon, men så kommer det inte att bli fallet. Han kommer dock att träna med laget under veckan. Det handlar om en 21-årig kille från Ukraina där han tillhört Schakhtar Donetsk. 

I övrigt var det kul att se Petter Gustavsson tillbaka i fullträning. En kille som har haft stora skadeproblem sedan han kom från Djurgården. Gustavsson kommer att göra ett inhopp imorgon och eventuellt kommer han att få starta mot AIK i U21-matchen på fredag. 


John Owoeri är inte kvitt sin fotskada än och deltog inte i det kollektiva träningen utan körde rehab. 

I den senaste inlägget skrev att jag skulle återkomma med analys av våren, men det finns egentligen inte speciellt mycket att analysera. Där med så kommer det inte någon analys helt enkelt. 

Idag sparkade jag även ett eget projekt. Nämligen att få min kära son att komma i form. Killen som är 17-år har inte tränat mer eller mindre på två år och värkar ha fått motivationen tillbaka. Idag körde vi en timme med tester och meningen att han inom 6-7 månader ska vara i full form och redo för större utmaningar. Som pappa är det verkligen glädjande att han börjat igen eftersom han har talang. 

Vill ni så kan ni följa mig på twitter och instagram där jag publicerar en del inlägg och bilder som inte kommer upp på bloggen. 

Adresserna är:


Fakta om spelarna:

Joaquin Eduardo Carezo Julio 
21 år mittback
Moderklubb: Rangers
Nuvarande klubb: Ohiggins (Chile)

Julio spelar i den chilenska ligan där han har gjort 20-tal A-lagsmatcher och gjort två mål. 


Gabriel Ferreira
21 år mittfältare
Moderklubb: Boca Juniors
Nuvarande klubb: AIK (på lån från Boca Juniors)

Ferreira tillhör AIK där han är utlånad från Boca Juniors. Har har gjort nio matcher för Boca Juniors i den argentinska ligan. Under den här säsongen har Ferreira spelat för AIK:s U21-lag. 

Luis Cabezas
23 år
Moderklubb: Huachipato
Nuvarande klubb: Brommapojkarna

Cabezas kom till Brommapojkarna från Naval i den chilenska tredje divisionen. Han har gjort 39-matcher och gjort nio mål för Naval. Eftersom den byråkratiska processen krånglat har Cabezas inte kunnat spela för Brommapojkarna i Superettan. 

Yevgen Yefreov
21 år
Moderklubb: FC Schakhtar Donetsk 
Nuvarande klubb: FC Schakhtar Donetsk
Yefreov kommer från ukrainska FC Schakhtar Donetsk där han även startade sin karriär. 


Det var allt från min sida för den här gången. Ta hand om varandra för att det är en hård värld vi lever i. 

I MED OCH MOTGÅNG!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar