lördag 6 januari 2018

Lördag 6/1: Speltips

Igår levererade jag sammanlagt fem tips. Två här på bloggen och tre på mina sociala kanaler. Båda tips jag skrev om på bloggen resulterade i halvförluster. 

Bättre gick det med de andra två. Jag tipsade om att Liverpool och Everton skulle göra mål, vilket gav två gånger insatsen. Sedan hade Manchester United en del problem mot Derby. Stort spelövertag och en del målchanser så jag tryckte på knappen med en kvart kvar. Spelade på United seger vilket gav 1.80 gånger insatsen. Den sista tipset var i VM finalen mellan Sverige och Kanada där jag med tio minuter tryckte in en liten peng på oavgjort. 
Idag har vi en del matcher att välja på. Rent generellt gäller det att hålla sig borta från matcherna i FA cupen eftersom en del skrällar brukar den cupen bjuds på. 


Dagens första speltips:
Benevento-Sampdoria (Italien, Serie A)
Tips: 2
Odds: 2.15
Spelbolag: William Hill

Här tror jag att spelmarknaden är helt fel ute. Över två gånger pengarna på Sampdoria är taget alla dagar i veckan. Sampdoria har för visso tveksam form, men laget är så mycket bättre än vad Benevento är. Benevento tog för visso sin första seger sist mot Chievo, men jag tror inte att laget kommer att räcka till här. Sampdoria har under längre period spelat bra, men laget har även åkt på en del förluster. Laget har bara en seger på det sex senaste matcherna och här har man verkligen bra möjlighet att förbättra den raden. Jag väljer att spela på en rak bortaseger. Att tänka på är att Sampdorias odds brukar stiga nån timme innan match så om vi ska spela på Sampdoria finns det anledning att avvakta. 

Roma-Atalanta (Italien, Serie A)
Tips: 2-3 mål i matchen 
Odds: 2.00
Spelbolag: Bet365

Roma tar emot Atalanta. Roma är favoriter hos spelbolagen, men lagets form kan man ifrågasätta tycker jag. Ser man till tre senaste tävlingsmatcherna så är facit. Förlust i cupen på hemmaplan mot Torino, förlust mot Juventus i ligan och oavgjort i den senaste liga omgången mot Sassoulo. Det ska dock sägas att innan dessa matcher har Roma imponerat stort både i ligan och i Champions League. Frågan är dock om Atalanta inte imponerat ännu mer med tanke på lagets resultat i Europa League. Laget har bara en förlust på de tio senaste tävlingsmatcherna. Enda förlusten kom i ligan mot Cagliari, men laget slog Napoli på bortaplan i cupen i veckan. Här har vi två lag som har imponerat men det intressanta är att sällan går dessa lag mållösa från sina matcher. Här blir det två speltips. Den första är att det blir 2-3 mål i matchen och den andra är att båda lagen gör mål i matchen. 

Dagens tredje speltips:
Las Palmas-Eibar (Spanien, La Liga)
Tips: 2 Asian handicap -0.25
Odds: 2.30
Spelbolag: Bet365

Las Palmas är under isen och laget ligger sist i tabellen med bara elva inspelade poäng. Eibar i sin tur hänger med i kampen om Europa League platserna och laget ligger inför den här omgången på en sjunde plats. Dessutom är lagets form bra. Man har fem segrar och en oavgjort på de sex senaste matcherna. Lagets bortaspel har dock gått knackigt, men här tror jag man har bra chans att bättra på den statistiken. Jag väljer här att spel på bortaseger med Asian handicap -0.25. 

Dagens fjärde speltips:
Fulham-Southampton (England, FA cup)
Tips: 1 Asian handicap +0.25
Odds: 2.42
Spelbolag: Bet365


Här tror jag att spelmarknaden är fel ute. Fulham har imponerat under säsongen, medan Southampton är raka motsatsen. Fulham har bara två förluster på det tio senaste matcherna. Southampton i sin tur har bara en seger på de tolv senaste. Med tanke på att laget ligger och kämpar att undvika nedflyttning så har jag svårt att se om man kommer att prioritera den här matchen. Jag väljer spel på hemmalaget med Asian handicap +0.25, vilket innebär halvvinst om matchen slutar oavgjort. 

Lycka till! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar