söndag 11 mars 2018

Söndag 11/3: Speltips

Tre speltips från min sida igår. Dessvärre var det bara ett som gick in. Hoffenheim nollade Wolfsburg i en match där jag trodde att båda lagen skulle göra mål. Den andra matchen jag missade var Newcastle-Southampton där jag trodde på under två mål i matchen. Leicester gjorde dock sitt och räddade lördagen från fullständig fiasko. 
Idag söndag har vi en del intressanta matcher framför oss. 

Dagens första speltips:
Fiorentina-Benevento (Italien, Serie A)
Tips: 1 asian handicap -1.25
Odds: 1.95
Spelbolag: Bet365

Första matchen för Fiorentina utan lagkaptenen Astori som tragiskt gick bort förra helgen. Det är svårt att säga hur hans bortgång kommer att påverka laget på kort och långt sikt. Jag personligen tror att spelarna kommer att spela för Astori i den här matchen. Benevento är ligans sämsta lag och ska inte ha någon chans här. Jag tror på hemmaseger och väljer att spela på hemmaseger med asian handicap -1.25 till 1.95 gånger pengarna. 

Dagens andra speltips: 
Utrecht-Vitese (Holland, Eredivisie)
Tips: 1 asian handicap -0.25
Odds: 2.02
Spelbolag: Bet365

Viktiga poäng står på spel när Utrecht tar emot Vitese. Utrecht ligger på en fjärde plats och Vitese hittar vi på en sjätte plats. Vitese ligger tre poäng efter Utrecht i tabellen. Utrecht är dock riktigt starka på hemmaplan där laget förlorat bara en match den här säsongen. Vitese i sin tur har två segrar, en oavgjort och två förluster på borta plan sett till fem senaste matcherna. Jag tror på hemmalaget i den här matchen och väljer att spela på hemmaseger med asian handicap -0.25. Halva insatsen tillbaka om matchen slutar oavgjort. 

Dagens tredje speltips:
Bologna-Atalanta (Italien, Serie A)
Tips: Båda lagen gör mål
Odds: 1.95
Spelbolag: Bet365

Svårtippad match på förhand. Bologna befinner sig i mitten av tabellen och frågan är hur det är med motivationen. Atalanta i sin tur jagar en seger för att ha chansen kvar att ta sjätte plats som innebär spel i Europa League. Just nu är laget sex poäng bakom Sampdoria. Laget kommer till den här matchen med en del tuffa matcher i ryggen. Jag tror att vi kommer få se mål i den här matchen och väljer att spela att båda lagen gör mål. 

I övrigt har jag en känsla att GAIS kan ställa till det för Östersund, men innan jag väljer något spel i den matchen vill jag se hur matchbilden kommer att se ut. Eventuella live spel presenteras som vanligt på min Facebook och Twitter


Lycka till! 

1 kommentar: