torsdag 1 mars 2018

Tankar om matchen mot Östersund och årsmötet

Efter den senaste matchen hann jag inte blogg, men här kommer lite tankar från den matchen. 

Min känsla inför matchen var positiv. Jag tänkte mest på att Östersund som gjorde bra mot Arsenal några dagar innan möte på Kopparvallen skulle var mentaltslitna. Det kanske det vi fick se i alla fall under den första halvtimmen. För jag tycker att vi var minst lika bra som Östersund under den perioden. 


I den nionde minuten skapade vi matchens första möjlighet. Andreas Johansson slog ett inlägg som Simon Marklund nickade utanför. 

Minuten senare slarvade på mittfältet och det utnyttjade Östersund. Ett snabbt anfall avslutades av Saman Ghoddos, men hans avslut tog i burgaveln. 

I den 31:a minuten var bortalaget mycket nära att ta ledningen i matchen. Frank Arhin fick på ett bra skott, som tog i undersidan av ribban. På returen nickade Dino Islamovic bollen till Ghoddos som slog bollen i öppet mål, men den assisterande domare lyfte flaggan och målet blev underkänt för offside. 

Östersund skruvade upp tempo där efter och vi hade svårare att försvara oss resten av halvleken. I den 34:e minuten skapade Östersund nästa möjlighet när Curtis Edwars slapp markeringen och avslutade strax utanför. 

Med fyra minuter kvar av den första halvleken fick bortalaget en tveksamt dömd straff när Ludvig Fritzon föll enkelt i straffområdet. Ken Sema tog hand om straffen. John Håkansson gick åt rätt håll, men behövde inte ingripa då Semas straff gick i stolpen. På returen höll sig Ghoddos framme men sköt utanför. 

Ställningen var 0-0 efter första halvleken. Känslan i halvtid var delad. Eftersom jag hade en del att göra så hade jag svårt att se hela halvleken. 

Inledningen på den andra halvleken hade samma matchbild som den första, men i den 53:e minuten var bortalaget nära igen att ta ledningen i matchen. Precis som i den första halvleken hittade Ahrin skottläge och sköt, men även den här gången träffade han ribban. 

Östersund var det bättre laget i den andra halvlek och deras övervikt i spelet gav utdelningen i den 65:e minuten. Islamovic hittade till Ghoddos som med ett pressat skott överlistade Håkansson i målet. 

Efter målet kontrollerade Östersund matchen och vi hade svårt att skapa några heta målchanser. 

Matchen avgjordes helt i den 89:e minuten. Ghoddos slog ett perfekt inlägg som hittade fram till inhopparen Jamie Hopcutt som från nära håll fastställde slutresultatet. 

Tungt att åka på en förlust med tanke på att vi gjorde bra match rent generellt, men det är klart att det ska vara skillnad mellan ett Division 1 och ett Allsvenskt lag. 

För min egen del fortsatte kvällen efter slutsignalen. Den här matchen var första som jag själv ansvarade för evenemangsdelen. När jag gick runt och samlade ihop all information kunde jag konstatera att små missar har gjorts på vägen. Det mesta handlade om att vissa inte nåddes av all information som gällde matchen. Hur som helst överlag var det bra. 

Idag torsdag när jag skriver detta är det klart att vi får en ny ordförande i klubben. Ingvar Gustavsson med flera års erfarenhet från näringslivet i Linköping tar över efter politikern Muharrem Demirock. Det blev även två nya personer i själva styrelsen. Med tanke på att ekonomin havererade under förra året så finns det en del att jobba på. För min egen del hoppas jag att få fortsätta med mina arbetsuppgifter, men det är upp till den nya styrelsen att avgöra. 

Resten av veckan kommer att gå att förbereda oss för den avslutande matchen mot Trelleborg och att fortsätta jobba med med verksamheten i stort. 

Det var allt från mig för den här gången. Ta hand om varandra för det är en hård värld vi lever i. 



I MED OCH MOTGÅNG!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar