onsdag 28 augusti 2013

Tankar om gårdagens matcher


Igår åkte Fenerbahce ur Champions League och idag meddelades klubben att laget stängs av i två år från all spel i Europa. Orsaken är klubben varit inblandade i en spelskandal 2011. Fenerbahce skulle ha spelat i Europa League och i veckan kommer UEFA att fatta beslut vilka konsekvenser kommer detta att få för turneringen. 
Igår följde jag matcherna i Champions League och det blev en del spänning. Dessvärre gick det åt helvete med mitt speltips. Basel och Arsenal gjorde sitt, men Austria Wien föll mot Dinamo Zagreb. 

Arsenal vann säkert mot Fenerbahce fast det var Fenerbahce som öppnade matchen bäst och skapade en del framåt. När Arsenal tog ledningen i matchen så dog Fenerbahce och kunde inte resa sig. 

Mest spännande blev det i matchen mellan PAOK och Schalke där tyskarna gick vidare till slut. PAOK hade en man mer i den andra halvleken, men som vanligt föll man på att spelarna inte behärskar det taktiska spelet tycker jag. Att med en man mer satsa så huvudlöst framåt i läget där matchen var är obegripligt. Man kunde spelat lite mer sansat och vänta på misstag för Schalke. Istället gjorde man bort sig i det defensiva jobbet och det utnyttjade Schalke. 

Ikväll spelar Milan returen mot PSV och den matchen följer jag givetvis med stor spänning. Dagens speltips kommer senare. 

Det var allt från min sida för nu. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar