söndag 14 januari 2018

Europatipset förslag 14/1:

För första gången här på bloggen kommer även förslag till Europatipset. 
Många favoriter på kupongen i form av Dortmund, Barcelona, PSG, Lyon och Sporting Lissabon. Självklart vinner alla favoriter så blir utdelning där efter. 

Jag väljer att den här veckan spela system R7-3-24. Jag väljer att spika Dortmund, Lyon och PSG. Dortmund har haft en tung period i ligan innan uppehållet, men avslutade med två segrar innan uppehållet. Jag tror att man vinner mot Wolfsburg. 
Lyon är i bra form och kommer till den här matchen med fyra raka segrar i ligan. Angers i sin tur har en seger på de fem senaste och laget ligger nästsist i tabellen. Konstigt nog så har Angers tagit fler poäng på bortaplan än hemma. Jag tror dock inte att man har någon chans i den här matchen..

Sista spiken är PSG som jag tror vinner trots bortaplan mot Nantes. 

Jag väljer att helgardera Real Sociedad och Barcelona. Motiveringen är Barcelona ångar på i ligan och ser starka ut, men laget brukar ha svårt för Sociedad på bortaplan.  Sociedad har enligt mig underpresterat den här säsongen och laget ligger på en trettonde plats. Laget brukar vara starka på hemmaplan, men den här säsongen har man sviktat även på hemmaplan. Barcelona är favoriter i den här matchen, men jag höjer en varningsflagga. 

Hela förslaget ser ni i bilen. 

Lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar