söndag 14 januari 2018

Söndag 14/1: Speltips

Lördagen slutade med plus. Fem spel sammanlagt, slutade med fyra vinster och en förlust. Två av mina utgångstips igår här på bloggen satt fint. 

Girona krossade Las Palmas med hela 6-0. Där blev det även två livespel. Ett spel bommade jag medan den andra satt. Det andra tipset var i matchen mellan Leipzig och Schalke där mitt tips var att båda lagen skulle göra mål. 

Idag söndag har vi en del spännande matcher tycker jag. Många stora favoriter och en del knepiga matcher. 

Dagens första speltips:
Bournemouth-Arsenal (England, Premier League)
Tips: 1X
Odds: 2.10
Spelbolag: Bet365

Viktiga poäng står på spel i den här matchen. Arsenal behöver poäng för att inte tappa i kampen om platserna som leder ut i Europa. Bournemouth I sin tur behöver poäng för att kunna hålla avstånden till lagen som ligger under nedflyttningsstrecket. Jag blir inte riktigt klok när det gäller Arsenal. Laget förlorade i FA cupen på bortaplan mot Nottingham med det laget som har mer eller mindre spelat under hela hösten i Europa League. I veckan blev det 0-0 mot Chelsea i ligacupen. Bournemouth är inte bättre själva. Laget hamnade i underläge mot Wigan i FA cupen, men hämtade upp det till 2-2. Arsenal saknar många viktiga spelare i den här matchen och jag tror att hemmalaget har bra möjlighet att ta minst en poäng här. Jag väljer spela på en dubbelchans 1X till 2.10 gånger insatsen. 

Dagens andra speltips:
Lyon-Angers (Frankrike, Liga 1)
Tips: 1 asian handicap -1
Odds: 1.75
Spelbolag: Bet365

Toppen mot botten när Lyon tar emot Angers. Lyon är i bra form och kommer till den här matchen med fyra raka segrar i ligan. Angers i sin tur har en seger på de fem senaste och laget ligger nästsist i tabellen. Konstigt nog så har Angers tagit fler poäng på bortaplan än hemma. Jag tror dock inte att man har någon chans i den här matchen. Jag tror att Lyon vinner med ett par bollar och spelar en hemmaseger med asian handicap -1. Pengarna tillbaka om Lyon vinner med bara ett mål. 

Dagens tredje speltips:
Cádiz-Cordoba (Spanien, La Liga 2)
Tips: 1
Odds: 1.77
Spelbolag: Betsafe

Cádiz ligger på en andra plats i tabellen och tar emot nu bottenlaget Cordoba. Här tror jag att spelmarknaden är helt fel ute som ger runt 1.80 på en hemmaseger. Cádiz har den här säsongen förlorat bara en gång på hemmaplan. Cordoba i sin tur har vunnit bara en match på bortaplan och har spelat in bara fyra poäng på elva spelade matcher. Jag tror här på en hemmaseger till 1.77 gånger insatsen. 

Till slut vill jag ta upp två matcher som jag väntar med att betta på, men kommer bli aktuellt med livespel. Den första är självklart Liverpool mot Manchester City. Jag tror mycket på Liverpool i den här matchen. Framförallt med tanke på att Citys spel sätt lite sämre ut det senaste tiden. Laget har imponerat den här säsongen, men under jul och nyårsdagarna har spelet sett trögare ut. Rent allmänt känns det som att City spelarna ’ser lite trötta ut. Liverpool släppte Coutinho till Barcelona och frågan är hur det kommer att påverka laget offensivt. Jag väljer här att avvakta tills jag ser startelvorna innan jag trycker på knappen. Spel på Liverpool till tre gånger insatsen ser lockande ut. 

Den andra matchen är Real Sociedad mot Barcelona. Barcelona ångar på i ligan och ser starka ut, men laget brukar ha svårt för Sociedad på bortaplan.  Sociedad har enligt mig underpresterat den här säsongen och laget ligger på en trettonde plats. Laget brukar vara starka på hemmaplan, men den här säsongen har man sviktat även på hemmaplan. Barcelona är favoriter i den här matchen, men jag höjer en varningsflagga. 


Lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar