söndag 11 februari 2018

Söndag 11/2: Speltips

Dessvärre mindre lyckad lördag från min sida. Fyra levererade tips där bara en ledde till vinst. Små marginaler igår kan jag tycka. 

Milan vann med 4-0 mot SPAL där jag trodde att båda lagen skulle göra mål. Bristol City ledde med 3-0 och tappade allt. Två självmål ledde till 3-3. Atalanta fick bara 1-1 på bortaplan mot Crotone där jag trodde på Atalanta. Eintracht Frankfurt Gjorde jobbet och räddade lördag från absoluta fiaskot. 

Söndag bjuder på en del knepiga matcher. Jag brukar att leta efter höga odds men den här gången kommer jag att gå lite mer safe. 

Dagens första speltips:
Roma-Benevento (Italien, Serie A)
Tips: Under 3 mål asian
Odds: 2.37
Spelbolag: Bet365

Roma är stora favoriter i den här matchen med all rätt. Laget har dock haft en tuff period där spelet och målskyttet framförallt inte stämt riktigt. Bara en seger på sju senaste ligamatcherna har gjort att Roma tappat i toppstriden. Trots det ligger laget på en femte plats och är två poäng efter Lazio som ligger på tredje plats. Benevento kämpar vidare i bottenstriden, men här ska man inte ha någon chans. Dock tror jag att Benevento kommer att ställa bussen och försöka hålla ner siffrorna. Jag tror här att vi inte kommer se allt för många mål. Jag väljer här spel på under 3 mål i matchen på asian marknaden. Det innebär att vi får pengarna tillbaka om Roma vinner med tre mål. 


Dagens andra speltips:
Valencia-Levante (Spanien, La Liga)
Tips: 1
Odds: 1.55
Spelbolag: Betfair

Två lag i uselt form. Valencia har sex raka förluster i ligan och cupspelet. Levante i sin tur har bara en seger på de tretton senaste tävlingsmatcher. I ligan har Levante tio raka matcher utan seger. Vad som händer och har hänt med Valencia under vintern är svårt att förklara. Tre raka förluster i ligan har gjort att laget halkat ner på en fjärde plats. Den här matchen ska man bara vinna. Levante har bara en seger på bortaplan den här säsongen. Valencia är trots svackan starka på hemmaplan. Jag väljer här spel på hemmalaget till blygsamma 1.55 gånger insatsen. Ni som vill ha högre odds borde avvakta en bit i första halvlek och hoppas på att Levante håller oavgjort. 

Dagens tredje speltips:
Sampdoria-Verona (Italien, Serie A)
Tips: 1 asian handicap -1
Odds: 1.77
Spelbolag: Bet365

Sampdoria är stora favoriter enligt mig. Marknaden ger 1.50 på en rak hemmaseger vilket jag kan tycka är några punkter för högt. Sampdoria har fyra raka i ligan utan förlust. Två segrar och två oavgjorda är lagets facit. Verona i sin tur har bara en seger på de fem senaste och laget ligger nästsist i ligan. Sampdoria är ligans tredje bästa hemmalag och bör vinna här ganska enkelt. Jag väljer att spela på Sampdoria med asian handicap -1. Pengarna tillbaka om hemmalaget vinner med uddamålet. 

Dagens fjärde speltips:
Celta Vigo-Espanyol (Spanien, La Liga)
Tips: 1.85
Spelbolag: Bet365


Espanyol kommer till den här matchen efter en del tuffa matcher i både ligan och cupen. Laget har på korttid spelat tre derby matcher mot Barcelona. Jag tror att dessa matcher har slitit extra både på fysiken och psyket hos laget. Celta i sin tur hade tre raka segrar i ligan innan man senast föll mot Alaves på bortaplan. Celta har bara en förlust på de fem senaste matcherna på hemmaplan. Espanyol i sin tur har bara en seger på fem senaste bortamatcherna. Jag tror här på hemmaseger till 1.85 gånger insatsen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar