lördag 10 februari 2018

Stryktipset förslag 10/2

Förra veckan spelade jag R-system 7-2-34 vilket gav 12 rätt på ramen och sammanlagd bara nio rätt. Missen på ramen blev Leicester mot Swansea som slutade oavgjort och där jag tippade en hemmaseger. 

Den här veckan kör jag på en U-system. U5-5-44 med tre spikar. 

Första spiken är inte helt överraskande Manchester City mot Leicester. City tappade poäng senast och Leicester lyckades inte besegra Swansea. Jag tror här stenhårt på City som borde vinna ganska enkelt. 
Andra spiken blir Bristol City mot Sunderland. Bristol utmanar i toppstriden och laget ligger tre poäng före Preston i kampen om den sista play-off platsen. Dock har laget bara sex poäng upp till Derby som ligger tvåa. Sunderland har haft en hemskt säsong så här långt. Laget ligger nästsist, men har bara två poäng upp till säker mark. Lagets form är dock allt annat än bra. En seger och fyra förluster på de fem senaste matcherna. Bristol har i sin tur bara en seger på de fem senaste. I och med tre förluster på de fem senaste matcherna har laget tappat andra platsen. Det står med andra ord viktiga poäng på spel i den här matchen för båda lagen. Jag tror att Bristol vinner knappt och väljer att spika. 

Tredje spiken blir Ipswich som på hemmaplan tar emot Burton. Ipswich har två segrar två förluster och en oavgjord på de fem senaste matcherna. Burton i sin tur är helt ur slag. Laget har förlorat fem raka matcher. Jag tror på Ipswich och väljer att spika den matchen. 


Hela förslaget ser ni på bilden bredvid. 

Lycka till! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar