söndag 25 februari 2018

Söndag 25/2: Speltips

Riktigt dålig lördag. Bara ett spel satt under gårdagen. Leganes som jag trodde på hade tillräckligt många målchanser att avgöra matchen, men lyckades inte med det. 

Detsamma gäller Djurgården som vann förvisso , men bara med uddamålet. Carpi blev mer eller mindre utspelade på hemmaplan i en match som slutade 0-0. Inter gjorde dock jobbet som jag trodde. 
Idag söndag har jag tittat på följande spel. 

Dagens första speltips:
Sampdoria-Udinese (Italien, Serie A)
Tips: 1
Odds: 1.93
Spelbolag: Betsafe

Ni som följer mina speltips har kunnat läsa mina utlägg kring Sampdoria. Jag fortsatt har svårt att förstå spelmarknaden när det gäller Sampdoria på hemmaplan. Laget är tredje bäst på hemmaplan i ligan. Bara Juventus och Napoli har tagit fler poäng på hemmaplan. I dagens match tar man emot Udinese som saknar en del spelare. Bland andra saknas Lasagna som är laget målskytt. Udineses form är inte så bra. Laget har tagit bara en seger på de fem senaste matcherna. Dess8tom brukar Udinese ha svårt för Sampdoria på bortaplan. Jag väljer här att spela på en hemmaseger till hela 1.93 gånger pengarna. 

Dagens andra speltips:
Juventus-Atalanta (Italien, Serie A)
Tips: 1 asian handicap -1
Odds: 2.00
Spelbolag: Bet 365

Juventus har inte råd att tappa några poäng i jakten på ligatiteln. Atalanta kommer till den här matchen med stukat självförtroende efter veckans match mot Dortmund, där laget blev utslagna i Europa League. Det jag reagerade på i den matchen var att Atalanta spelarna såg riktigt slitna ut sista kvarten. Laget har gått bra i ligan under det senaste tiden, men att fightas på två fronter mäktar man inte med helt enkelt. Juventus i sin tur kommer utvilade till den här matchen. Visst det finns frågetecken kring vissa spelare inför den här matchen. Trots det så har Juventus ett bred trupp och jag har svårt att se Atalanta plocka några poäng i den hör matchen. En rak Juve seger går att spela på till runt 1.50 gånger insatsen. Jag väljer dock att spela på Juventus med asian handicap -1. Pengarna tillbaka om laget vinner med bara ett mål. 

Dagens tredje speltips:
Valencia-Real Sociedad (Spanien, La Liga)
Tips: 1 asian handicap -1
Odds: 2.10
Spelbolag: Bet365

Real Sociedad är i samma läge som Atalanta mot Juventus. Man kan egentligen säga att samma förutsättningar finns i den här matchen. Real Sociedad spelade i veckan mot Salzburg och förlorade med 2-1. Där med blev laget utslagna ur Europa League. Valencia kommer till den här matchen med något tveksam form. Laget inledde säsongen lysande, men tappade sedan runt jul och nyår. Dock känns laget på gång igen. Två raka segrar i ligan mot Levante och Malaga gör att laget parkerar på en fjärde plats. Det skulle bara enorm framgång för laget om man nu skulle ta en fjärde plats och kvalificera sig för Champions League. Ska man uppnå det målet så har man inte råd att tappa poäng på hemmaplan mot ett slitet Real Sociedad. Jag kommer att lägga in två spel här. Den första är en rak hemmaseger till 1.70 gånger insatsen och den andra är med asian handicap -1 till 2.10 gånger insatsen. 


Dagens fjärde speltips:
Bordeaux-Nice (Frankrike, Liga 1)
Tips: 1
Odds: 2.05
Spelbolag: Unibet


Bordeaux har gått som tåget i den fransk slogan under en period. Förvisso föll man i den senaste omgången på bortaplan mot Marseille, men innan den förlusten hade laget fyra raga segrar. Idag tar man emot Nice som är riktigt under isen. Nice är ett lag som har hyfsat spelartrupp, men hittar inte rätt. Framförallt tycker jag att laget defensiv ser allt annat än stabil ut. Nice åkte även ur Europa League. Laget tappade 2-0 till förlust 2-3 mot Lokomotiv Moskva på hemmaplan och föll med 0-1 på bortaplan i veckan. Nice saknar Mario Balotelli i den här matchen och det är ett stort avbräck. Bordeaux kommer till den här matchen utvilade då laget inte spelar i Europa och jag tror att det kan vara avgörande i den här matchen. Ett utvilad lag Bordeaux mot ett slitet Nice som dessutom visar dålig form. Jag väljer här spel på hemmalaget till 2.05 gånger insatsen. 

Lycka till! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar