lördag 24 februari 2018

Lördag 24/2: Speltips

Få speltips från min sida under veckan. Alla samlade spel hittar ni här.
Vi blickar mot idag med en del spännande matcher på schemat. 


Dagens första speltips:
Leganes-Las Palmas (Spanien, La Liga)
Tips: 1
Odds: 1.86
Spelbolag: Betfair

Leganes kommer till den här matchen med fyra raka förluster. Las Palmas i sin tur har två segrar på de fem senaste matcherna och laget ligger under nedflyttningsstrecket. Laget har dock tagit bara fem poäng på bortaplan i årets ligaspel. Jag håller hemmalaget som favoriter i den här matchen och väljer att spela på en rak hemmaseger till 1.86 gånger insatsen. 


Dagens andra speltips:
Carpi-Virtus Entella (Italien, Serie B)
Tips: 1+ under 2.5 mål i matchen
Odds: 3.50
Spelbolag: Betsafe

Två lag som är i stor poängbehov. Carpi jagar en play-off plats, medan Virtus jagar poäng i botten striden. Carpi var haft en bra period på hemmaplan och laget är i obesegrade i de sju senaste hemmamatcherna. Virtus i sin tur har bara en seger på de sex senaste bortamatcherna. Jag tror inte vi kommer att se speciellt många mål i den här matchen. Carpi på hemmaplan har 17-15 i målskillnad på 13 spelade matcher. Virtus i sin tur har 12-18 på 12 spelade bortamatcher. Mitt spel här blir att hemmalaget vinner och att det inte blir tre mål i matchen till 3.50 gånger insatsen. 

Dagens tredje speltips:
Inter-Benevento (Italien, Serie A)
Tips: 1+ båda lagen gör inte mål i matchen
Odds: 2.10
Spelbolag: Bet365

Inter saknar Icardi, Miranda och Perisic i den här matchen. Trots det ser jag inte att Benevento ska ha någon chans i den här matchen. Förvisso har Inter svarat för en del svaga insatser på sistone i ligaspelet, men den här matchen ska man bara vinna med ett par bollar tycker jag. Benevento har förlorat sin samtliga matcher på bortaplan och laget har bara gjort fem mål på bortaplan. Här kommer jag med två speltips. Den första är att Inter vinner med asian handicap -1.5 till 1.77 gånger insatsen. Den andra är att Inter vinner och håller nollan till 2.10 gånger insatsen. 

Dagens fjärde speltips:
IK Frej-Djurgårdens IF (Sverige, Svenska Cupen)
Tips: 2 asian handicap -1.5
Odds: 2.10
Spelbolag: Bet365

Frej bortaslog J-Södra i första omgången med 2-1 på bortaplan, men Djurgården slaktade Degerfors på hemmaplan med hela 6-0. Djurgården såg riktigt bra ut och jag tror att Frej kommer att få det riktigt tufft trots hemmaplan. Jag tror att vi kommer att se en del mål i den här matchen. Frej är ett lag som vill spela fotboll och vågar satsa framåt. Med andra ord så kommer Djurgården att få fina ytor för att kunna spela offensivt. Jag väljer här att spela på en borta seger med asian handicap -1.5 till 2.10 gånger insatsen. 


Lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar